:: LoVe is in the air ::

oUr PRiDe aNd JoY

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

kLiK saYa uTk TaBuNg BaBy~!!!

:: am sorry all ::

:: am sorry all ::
masih lagi bersawang blog ni kan..lately sume post adalah yang AUTOPUBLISH sahaja..hehehe...sebab hari tu ada masa maka aku auto publishkan sahaja n3 yang ada..bolehla rajin terupdate..but i'll try harder after this ok..THANKS FOR COMING~!!!!!!!!

Monday, October 19, 2009

:: eRTi sEbuaH pErsaHabaTaN 19 ::


“Mariatul Fathihah, will you marry me?”

Suasana hening seketika. Tidak kedengaran suara Adam di hujung talian. Hanya hembusan nafas kami yang berlagu.

“Apalah you ni, Adam. Tak romantik langsung propose dalam phone je.”

Serentak itu, kami berdua tertawa. Jantung yang tadinya berdetak kencang, mulai perlahan dan kembali normal. Walaupun agak tersentak dengan pertanyaan itu, namun aku sebenarnya masih tidak bersedia dengan sebarang jawapan.

“Tia, jangan lupa jemput Adam nanti ok?”

Sure will. Jangan risau ok?”

“Err..Tia.” lembut suara itu memanggil namaku.

Yes, Adam.”

Sorry if i’m asking. Tia dengan Shah macam mana?”

Pertanyaan itu langsung mematikan tawa yang masih bersisa. Sedangkan aku terlupa langsung mengenai Shah sebentar tadi.

“Adam tahu siapa Shah dalam hati Tia. Sebab itu juga Adam tak pernah paksa Tia untuk buat apa-apa keputusan.”

“Adam. Shah adalah masa lalu I, and I’m still wondering who’ll be in my future.”

Really hope that the person is me.”

Perlahan suara Adam menerjah telingaku. Menerbitkan satu rasa yang sukar kutafsirkan.

“Adam, I ada hal esok. So, I have to go to sleep now.”

“Okey, Tia. Thanks for calling. Have a good night.”

Good night, Adam.”

Malam itu, tidurku dihiasi mimpi indah yang sekian lama tidak sudi menjenguk malam-malamku. Namun mimpi indah itu dicemari dengan kesudahan yang meruntun hatiku, membangkitkan aku dari lena dan aku sendiri termangu.



PAGI itu, dapat kurasakan Shah benar-benar mengelak daripadaku. Haris tidak kelihatan di pejabat hari ini, jadi bebanan kerja bertambah membuatkan aku kurang ambil peduli tentang persekitaranku. Ketiadaan Haris menyebabkan aku harus berjumpa kontraktor berdua bersama-sama Shah.

Sepanjang perbincangan, Shah lebih serius dan menjarakkan diri dengan aku. Sehingga usai perbincangan barulah dia menegurku, mempelawa aku makan tengah hari bersamanya. Kami makan di sebuah restoran berdekatan dengan Central Market Kuala Lumpur.

“Maya ingat lagi tak restoran ni?”pertanyaan Shah memecah kebisuan antara kami.

Aku meninjau sekeliling restoran yang lama tidak aku kunjungi ini. Terbayang saat-saat kami menjamu selera di sini sebelum menghadapi SPM hampir 10 tahun dahulu. Tidak banyak yang berubah selain dekorasinya yang bertambah moden.

“Sejak Shah balik dari Australia, selalu juga Shah makan kat sini.”

Aku menganggukkan kepala, menyisip air tembikai sejuk yang sentiasa menjadi kegemaranku.

“Shah cuba cari Maya, ibu pun tak mahu bantu Shah. Katanya Maya mengamanahkan dia untuk tidak beritahu apa-apa pada Shah. Sampai satu masa, Shah rasa macam nak give up. Tapi masa itulah Shah jumpa Maya kat office.”

“Shah yang pergi tinggalkan Maya. Lepas SPM langsung tak datang rumah, Shah hilang macam tu je.”

Sedikit demi sedikit, garis luka yang terguris dahulu kian pedih di hatiku. Peristiwa silam mulai berlayar perlahan-lahan di tubir ingatanku.

“Shah minta maaf sebab tak beritahu Maya. Papa tiba-tiba sakit and kami kena pergi ke Australia secepat mungkin. Shah cuba cari Maya lepas tu, tapi tak jumpa.”

“Kami dah pindah Shah. Lepas abah meninggal, kami tinggalkan situ dan duduk di kampung ibu.”

“Maya tak tinggal dengan ibu?”

Aku menggeleng. Ibu kini tinggal bersama-sama Wan di kampung. Kemesraan antara kami mulai terbit. Aku dan Shah mula bertukar-tukar cerita mengenai peristiwa yang berlaku sepanjang perpisahan kami.

“Maya, Shah rindu sangat masa-masa dulu kita. Sejak Maya takde, Shah rasa sunyi. Shah terkilan tak sempat jumpa Maya.”

Aku memandang tepat ke mukanya, melepaskan keluhan.

"Maafkan Shah, Maya."

"Dahla Shah. Takde gunanya kita terus hidup dalam bayangan semalam. Pada Maya, apa yang telah berlaku tu biarkanlah. Masih banyak yang menanti kita di hadapan."

"Jadi Maya sudi terima Shah semula macam dulu?"

Aku menghentikan suapan. Agak kecewa kerana telah ada yang menghuni hatiku kini, dan sesungguhnya aku tidak mahu mengecewakan sekeping hati itu.

"Maya."

Shah memegang lembut tanganku, menguit satu rasa yang telah sekian lama aku pendamkan.

'Really hope that the person is me.'

Terngiang suara Adam di ingatanku, membuatkan aku melepaskan pegangan Shah dan bingkas bangun.

"I'm sorry, Shah. Kita cuma boleh jadi kawan, tak lebih dari itu."

No comments:

wHaT Do wE LoVe...???

OuR pReCioUs~!!!

How`s my pregnancy doing?