:: LoVe is in the air ::

oUr PRiDe aNd JoY

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

kLiK saYa uTk TaBuNg BaBy~!!!

:: am sorry all ::

:: am sorry all ::
masih lagi bersawang blog ni kan..lately sume post adalah yang AUTOPUBLISH sahaja..hehehe...sebab hari tu ada masa maka aku auto publishkan sahaja n3 yang ada..bolehla rajin terupdate..but i'll try harder after this ok..THANKS FOR COMING~!!!!!!!!

Monday, November 23, 2009

:: eRTi sEbuaH pErsaHabaTaN 20 ::


Aku sedang menyiapkan laporan apabila suara Zatty bergema di interkom.


“Cik Fatihah, En Haris minta cik ke biliknya sekarang.”

Okay, Zatty. Thanks.”

Segera aku menyudahkan laporan dan bergegas ke bilik Pengarah Urusan yang terletak tidak jauh dari bilikku.

“En Haris. You cari I?”

Haris yang sedang bercakap di telefon menggangguk seraya mengarahkan aku duduk dahulu.

Aku duduk sambil memandang sekeliling bilik Pengarah Urusanku ini. Susanan perabot dengan rekabentuk moden membuatkan ruang tersebut nampak mewah walaupun dalam sentuhan ringkas. Tiga kuntuk bunga water lily menjadi penyeri meja sisi, membangkitkan suasana selesa apabila berada di sini.

“Amboi, bukan main lagi meninjau bilik I?”

Teguran Haris memijakkan aku ke dunia nyata. Kulihat dia tersenyum senang memandangku.

“Takdelah. I tengah berangan macam mana agaknya rupa bilik ni bila I jadi Pengarah Urusan nanti.”

Haris tertawa dengan jawapanku. Aku turut tertawa apabila dia kelihatan begitu ceria.

“Kalau tak jadi Pengarah Urusan, jadi isteri Pengarah Urusan pun boleh kan?”

Tawaku mati apabila sejambak mawar putih dihulur kepadaku. Dengan kata-kata Haris yang agak aneh sebentar tadi, aku terdiam memandangnya.

I was kidding okay? Bunga ni kiriman dari sahabat I yang jauh di seberang laut. Malam-malam call I minta belikan untuk You.”

Adam? Perlahan-lahan senyuman terukir di bibirku. Haris menggelengkan kepala melihat jambangan itu bertukar tangan.

You takut I goda You ke?”

“Ha? Takdelah. I was just...”

“Jangan risau. You adalah kawan I yang paling baik, and I know You’ll be the very best soulmate for my bestfriend.”

Kembang rasa hatiku mendengar ulasan Haris. Sepatutnya aku berasa bertuah dengan kehadiran insan-insan berhati mulian seperti Haris dan Adam. Aku meminta diri apabila terdengar ketukan di muka pintu.

Seorang gadis tinggi lampai, dengan rambut ikal yang diwarnakan sedikit keperangan melangkah masuk. Dress labuh berjenama terkenal yang dipakainya, menyerlahkan kegebuan kulitnya yang putih melepak. Dia melepasiku sambil matanya tertancap pada jambangan mawar yang kupegang.

“Is, kenapa You tak ambil I kat airport hari tu? I dah bagitahu daddy minta you jemput I, tapi alih-alih Pak Teh yang tua tu yang datang.” Manja suara itu mengadu.

Aku merapatkan pintu, sambil fikiranku berputar. Terasa seperti suara itu pernah kukenal. Namun aku terlupa siapa dan di mana aku pernah mendengarnya.

 
p/s: minta maaf sebab buat masa sekarang saya sedang busy atas sebab-sebab tertentu..entry kali ni pendek je sebab idea pun macam dah sangkut ni..huhuhu~

No comments:

wHaT Do wE LoVe...???

OuR pReCioUs~!!!

How`s my pregnancy doing?