:: LoVe is in the air ::

oUr PRiDe aNd JoY

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

kLiK saYa uTk TaBuNg BaBy~!!!

:: am sorry all ::

:: am sorry all ::
masih lagi bersawang blog ni kan..lately sume post adalah yang AUTOPUBLISH sahaja..hehehe...sebab hari tu ada masa maka aku auto publishkan sahaja n3 yang ada..bolehla rajin terupdate..but i'll try harder after this ok..THANKS FOR COMING~!!!!!!!!

Monday, June 1, 2009

:: eRTi sEbuaH pErsaHabaTaN 15::

“Sayang. Macam ni ke awak layan orang yang awak sayang, Shah? Awak tanam perasaan benci tu dalam hati saya sejak awak lafazkan kata-kata yang melukakan hati saya dulu. Sekarang awak cakap awak sayang saya, jangan buat saya ketawa Shah.”

“Shah tak main-main, Maya.”

Aku menghelakan nafas. Entahlah, luka yang digurisnya dahulu benar-benar pedih. Dan kini ia kembali berdarah, membuatkan aku tidak dapat menerima kata-kata sayangnya yang sebelum ini memang sering dia ucapkan.

Sorry, I don’t have anything to say but sorry.”

“Maya, bagilah Shah satu lagi peluang. Shah takkan sia-siakan Maya lagi.”

Aku memandang muka Shah yang menanti jawapanku penuh harapan. Aku akui, jauh di sudut hatiku aku memang pernah menyayangi pemilik seraut wajah nan tampan ini. Namun, aku masih tidak dapat memaafkan segala perbuatannya dahulu.

Sorry Shah. But I really can’t.”

Shah yang kelihatan kecewa hanya tunduk kaku di tempatnya. Sejurus kemudian, dia berdiri dan melangkah keluar. Namun sebelum menutup pintu, sempat dia berkata.

“Kalau Maya tolak Shah sebab dendam, apa bezanya Maya dengan Shah yang dulu? Yang pernah buat kesilapan?”

“Shah, saya bukan dendam kat awak. Saya cuma..”

“Dahla. Shah sangka Maya tak macam perempuan-perempuan lain yang Shah kenal. Tapi Shah silap. Maya sama je ngan diorang semua, malah Maya lebih teruk sebab langsung tak tau nak memaafkan. Tak tau nak menghargai.”

Ayatnya yang terakhir benar-benar membuat darahku naik semula.

“Menghargai? Apa yang patut saya hargai?”

I want us to be together, like the old time but you didn't even give me the chance. Maya langsung tak hargai Shah, perasaan Shah!”

So how about my feeling? Pernah awak hargai perasaan saya, persahabatan saya?”

“Lagi-lagi Maya nak ungkit semua salah Shah. Dahla, i don’t want to talk about this anymore.”

Bunyi hempasan daun pintu semasa Shah keluar bagai menghiris dalam ulu hatiku. Agak kesal kerana kami tidak dapat berbincang dan menyelesaikan masalah antara kami dengan baik. Beberapa detik berlalu, namun aku masih memikirkan apa yang kami perkatakan sebentar tadi.

‘Maya terlalu sayangkan Shah. Tapi kenapa Shah tinggalkan Maya dulu?’hati kecilku merintih dalam sepi.

Kepalaku kembali berdenyut-denyut. Pantas aku bangun ke meja dan menggapai beg tanganku. Aku mencari-cari ubat yang diberi Dr Adam kerana selalunya memang aku meletakkannya di situ. Namun apa yang kucari tidak kutemui. Seakan terdapat sebuah batu besar yang menghempap kepalaku, aku duduk sambil memicit-micit kepalaku. Pandanganku mula berpinar-pinar. Apabila pintu bilikku terkuak, kelihatan dua susuk tubuh memasuki bilikku.

“Tia!”

Suara itu. Aku amat mengenali empunya suara itu, namun aku sudah tidak berdaya membalas panggilannya. Aku hanya dapat menangkap beberapa butir perkataan yang tidak begitu jelas sebelum pandanganku gelap. Segelap-gelapnya.

No comments:

wHaT Do wE LoVe...???

OuR pReCioUs~!!!

How`s my pregnancy doing?