:: LoVe is in the air ::

oUr PRiDe aNd JoY

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

kLiK saYa uTk TaBuNg BaBy~!!!

:: am sorry all ::

:: am sorry all ::
masih lagi bersawang blog ni kan..lately sume post adalah yang AUTOPUBLISH sahaja..hehehe...sebab hari tu ada masa maka aku auto publishkan sahaja n3 yang ada..bolehla rajin terupdate..but i'll try harder after this ok..THANKS FOR COMING~!!!!!!!!

Tuesday, June 2, 2009

^HoW To MaKe aN iCe cReaM goReNg^


Orait..entry hari nie lebih kepada interest aryanna on how to make an aiskrim goreng..^hehehe…bercampur2 da bahasa nie^

Ok..sebenarnya saya pun cari resipi ni kat internet..nie saya copy daripada sini..resipi untuk wat aiskrim goreng yang paling simple yet delicious..

Bahan-Bahan:

1 bUNgkus roti

Serbuk Roti (breadcrumbs)
1 tupperwear Ais krim (saya cadangkan vanilla sebab lambat sket cair)
telur (Dipukul)
Sedikit air kosong
Minyak untuk menggoreng

Cara membuatnya:

1. Mula2 basahkan roti sedikit,masukkan ais krim ke dlm roti yang dibasahkan tadi.
2. Tutup roti sehingga menjadi bulat, tutup dengan menggunakan air
3. Selepas tu...golek dengan telor yang sudah di pukul
4. Dan salut dengan serbuk roti (golekkanlah dengan serbuk roti)
5. Bila minyak panas, golenglah dengan agak2 garing (api jangan besar sangat)

Cadangan Hidangan:

Makan ketika ais krim goreng masih panas

Gambar saya tak sempat nak tangkap..sebab da kena makan ngan hubby dulu..hukhukhuk..next time saya akan letakkan gambar dalam nie..yang kat atas tu gambar yang saya amik kat internet..bolehla tengok macam mana rupanya..tapi saya gunakan Wall’s aiskrim..tak bape elok la..sebab cepat sangat cair..maybe kalau guna Nestle lebih baik kot..try je la dulu..nanti post gambar kat saya ok..?? ^_^

1 comment:

Mel said...

wahhh thanks a lot sbb melayan saya hehe... love you lahhh..=)

saya akan try insyaallah

wHaT Do wE LoVe...???

OuR pReCioUs~!!!

How`s my pregnancy doing?