:: LoVe is in the air ::

oUr PRiDe aNd JoY

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

kLiK saYa uTk TaBuNg BaBy~!!!

:: am sorry all ::

:: am sorry all ::
masih lagi bersawang blog ni kan..lately sume post adalah yang AUTOPUBLISH sahaja..hehehe...sebab hari tu ada masa maka aku auto publishkan sahaja n3 yang ada..bolehla rajin terupdate..but i'll try harder after this ok..THANKS FOR COMING~!!!!!!!!

Tuesday, December 21, 2010

::eRTi SebuaH PeRsaHaBaTaN 33::

Kad harum berwarna biru putih itu ditatap lagi. Hampir seminggu dia mengulangi perkara yang sama. Tiket kapal terbang ke Malaysia digenggamnya.

‘Perlukah aku pulang? Apakah kepulangan aku akan disambut ceria?’

Terbayang wajah Maya saat ini. Jika dahulu, setiap kali melihatnya, pasti Maya akan tersenyum ceria. Namun silapnya kerana mengambil keputusan yang silap sepuluh tahun lalu. Kesilapan yang memisahkan dia dengan Maya. Dan akhirnya membawa Maya pergi, jauh dari hidupnya.

Tiket kapal terbang itu akhirnya dibiarkan sepi di atas almari. Dia melangkah ke balkoni. Menikmati bayu sejuk dari pergunungan Victoria di Australia itu.

“Selamat pengantin baru, Maya. Shah doakan Maya bahagia dengan Adam.”

Shah menutup pintu kaca yang menghubungkan ruang tamu dengan balkoni rumahnya. Dia mengambil beg pakaian yang sedia diletakkan di tepi pintu. Lama dia meneliti setiap inci ruang itu, menyimpan setiap kenangan dia di situ.

‘Aku akan kembali. Cuma waktu yang akan menghakimi.’

Tiket ke Jepun dikeluarkan. Dia memutuskan untuk berhenti bekerja dengan Haris dan bercadang memulakan hidup yang baru. Sengaja tidak dikhabarkan kepada sesiapa mengenai perkara tersebut.

No comments:

wHaT Do wE LoVe...???

OuR pReCioUs~!!!

How`s my pregnancy doing?