:: LoVe is in the air ::

oUr PRiDe aNd JoY

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

kLiK saYa uTk TaBuNg BaBy~!!!

:: am sorry all ::

:: am sorry all ::
masih lagi bersawang blog ni kan..lately sume post adalah yang AUTOPUBLISH sahaja..hehehe...sebab hari tu ada masa maka aku auto publishkan sahaja n3 yang ada..bolehla rajin terupdate..but i'll try harder after this ok..THANKS FOR COMING~!!!!!!!!

Thursday, January 29, 2009

:: eRTi sEbuaH pErsaHabaTaN 6 ::

"Maya, boleh tak jalan elok-elok sikit?"

Suara Shah yang agak kuat, membuatkan aku sedikit terkejut. Namun aku hanya mendiamkan diri dengan kata-katanya itu. kawan-kawanku yang lain seakan memberi ruang untuk aku berbual dengan Shah. sempat juga aku terlihat Shah mengenyitkan mata ke arah Jasmin yang tersenyum kepadanya.

"Nasib baik Shah ada tadi, kalau tak Maya da.."

"Ye Shah. Terima kasih sebab tolong Maya tadi. Shah buat apa kat sini?"

"Saje jalan-jalan. Cari Maya."

Kupandang Shah yang tersenyum manis, menaikkan seri wajahnya. Namun seri wajah itu tidak mampu menahan aku bertanya kepadanya.

"Shah ada jumpa Min kan? Boleh Maya tau kenapa?"

Raut wajah Shah berubah dengan pertanyaan itu. Dia bangun dan berdiri menghadap tasik.

"Kalau Shah tak nak beritau, takpe. Maya cuma bertanya,"

"Kenapa Maya nak tau? Kenapa Maya tak pernah nak berhenti ambil tahu pasal Shah?"

Aku yang agak tersentak dengan kata-katanya itu, bungkam tanpa suara. Menilai semula jika akukah yang bersalah.

"Shah tak suka Maya ambil tau pasal Shah. Kita kan takde apa-apa."

Sekali lagi jantungku bagai disentap dengan kata-kata Shah itu.

"Shah pun tak tau macam mana Shah boleh datang sini cari Maya. Tapi kalau Shah tau macam ni jadinya, memang Shah takkan datang."

Aku hanya mampu memandang pemergian Shah yang kukira selama-lamanya dari hidupku. Sejak itu, aku cuba untuk terus melupakan dia.


TUT...TUT....
Deringan telefon bimbitku memancung lamunanku sebentar tadi. Sedar tak sedar, telah hampir sembilan tahun berlalu. Kini aku telah pun memegang jawatan sebagai Pengurus Pemasaran di syarikat tempat aku bekerja. Lissa telah menjadi seorang Ketua Akauntan di sebuah firma besar di ibukota. Jasmin pula khabarnya telah menjadi seorang pakar matematik. Sejak tamat SPM, kami jarang berhubung. Hanya Lissa yang kerap kuhubungi, malah hal mengenai Jasmin juga kuketahui melalui Lissa.

Shah? Dia langsung tidak menghubungiku sejak kami tamat persekolahan. Malah, keluarganya juga telah berpindah setelah kami tamat persekolahan. Semasa keputusan peperiksaan diumumkan, seperti yang kuduga Shah telah muncul sebagai pelajar terbaik sekolah. Namun, semasa majlis penyerahan sijil diadakan dia tidak pula menghadirkan diri.

“Hello Cik Fathihah, saya nak ingatkan mengenai mesyuarat pukul sepuluh pagi ni. En Haris nak jumpa cik sebelum mesyuarat tu berlangsung,”terdengar suara Zatty, setiausahaku di corong telefon.

“Oh, terima kasih sebab ingatkan saya. Saya on the way ni. Dalam sepuluh minit lagi saya sampaila,”balasku.

Fathihah. Itulah nama yang aku gunakan sekarang. Nama Maya terlalu banyak menyimpan kenangan buatku. Malah, semua pekerja dan orang atasanku memanggilku Fathihah. Hanya Lissa yang masih memanggilku Maya.

No comments:

wHaT Do wE LoVe...???

OuR pReCioUs~!!!

How`s my pregnancy doing?