:: LoVe is in the air ::

oUr PRiDe aNd JoY

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

kLiK saYa uTk TaBuNg BaBy~!!!

:: am sorry all ::

:: am sorry all ::
masih lagi bersawang blog ni kan..lately sume post adalah yang AUTOPUBLISH sahaja..hehehe...sebab hari tu ada masa maka aku auto publishkan sahaja n3 yang ada..bolehla rajin terupdate..but i'll try harder after this ok..THANKS FOR COMING~!!!!!!!!

Monday, February 16, 2009

:: BreaKfaSt aNyoNe?? ::

erm..lama da aku nak post n3 pasai breakfast nie..dr minggu lepas lagi..tp rasa malas gile nak update blog nie walaupun slalu bukak..kat opis skang time lunch n balik jela yg free pun..keja da semakin banyak skang..eh..stop bebel..jom kongsi sama-sama pasai nih..hehehehe

korang ada menu breakfast WAJIB tak..??hehehe..used to have it..dulu time skolah rendah, aku suka gile makan nasi lemak..tapi biasanya nasi lemak tu hanya dapat dibeli time rehat je..ingat lagi..sepinggan 50sen..dulu2 makan kat kantin skola rendah kan murah je..betoi tak..??


nasi lemak kat kantin skola rendah aku mmg yang paling sedap skali la..heheheh..jangan tanya aku nape..sebab aku pon tatw..yang aku tau aku mmg suka makan nasi lemak tu..sambal dia besh gile..ikan bilis pon rangup..erm...nyum..nyum..heheheh

2nd tempat yang aku jumpa nasi lemak sedap time aku keja kat kilang dulu..pas u..kilang tu cina punye..nak makan punye la payah..bayang kan la..area kilang..time lunch mmg berpusu2 la org mencari habuan..hahahah..tapi kat tepi kilang tu ada akak jual nasi lemak kangkung..lau lambat nanti abes..so aku slalu jalan cepat2 sebab tanak terlepas makan nasi lemak dia..murah je..sepinggan RM1.50 lau tak silap..tapi berbaloi la ngan kesedapan dia..

menu kedua yang jadi pilihan da tentula roti canai kosong..heheheh..walaupun roti canai tu akan dihidangkan ngan kari, dal..tapi yang menjadi pilihan utama aku tetap lah sambal kosong atau sambal ikan bilis..kadang2 aku campurkan je sambal tu ke dalam dal..aku sebenarnya kureng sket kari2 nih..tapi lau ngan roti canai aku layan kan je..



lau ikutkan dulu..aku suka makan roti canai telur..tapi ada la satu filem klako kat wayang yg wat aku ilang minat kat roti telur nih..erm..takmo la kabo cite pe..lau korang tau diam2 jela ek..sebab aku masih lagi ingin menghormati peminta2 tegar roti telur..hehehehe..sebenarnya sedap jugak roti telur nih..juz beware la..sebab kolestrol dia mmg tinggi..heheheh



erm..masa study kat Matrik Perlis dulu, aku diperkenalkan ngan menu breakfast yang baru iaitu MOY SUP..moy sup nie lebih kurang macam bubur nasi tapi banyak kuah sket..hehehe..tu menu breakfast aku kat KMP dulu..moy sup ni senang jumpa kat utara..lagipun lau makan kat sini rasa dia mmg tak sama..


setengah2 org mmg suka makan bubur time breakfast..nape..??aku tataw..tanya la org yg suka makan..eheheheh..maybe sebab bubur ni banyak khasiat kot..lau aku pulak, aku suka makan bubur time demam ataupun time aku lapo tapi takde selera nak makan nasik..huhuhuh..


apepun..as Malaysian kite patut bersyukur kan..dan sepatutnye bangga ngan makanan kita..bukan apa..la ni aku tengok org kite pun da ramai yang minat makan makanan luar utk breakfast..contoh..??set breakfast kat McD, brownies, sandwich, etc..sedangkan kat luar negara, org asing siap kaut untung ngan jual makanan malaysia for breakfast..huhuhuh..pk2 kan la..

No comments:

wHaT Do wE LoVe...???

OuR pReCioUs~!!!

How`s my pregnancy doing?