:: LoVe is in the air ::

oUr PRiDe aNd JoY

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

kLiK saYa uTk TaBuNg BaBy~!!!

:: am sorry all ::

:: am sorry all ::
masih lagi bersawang blog ni kan..lately sume post adalah yang AUTOPUBLISH sahaja..hehehe...sebab hari tu ada masa maka aku auto publishkan sahaja n3 yang ada..bolehla rajin terupdate..but i'll try harder after this ok..THANKS FOR COMING~!!!!!!!!

Thursday, May 7, 2009

:: HaRvesT MooN - BoY & giRL ::

Lately aku layan game je la..al maklumla, dapat husband pun yang jenis suka main game..nasibla..hehehehe…just nak share ‘bout satu game yang memang melalaikan aku..hahahaha…aku start main game nie masa cuti pas abes blaja dulu..slalu tengok my lil bro main game nie..kadang2 tu sampai tak tido malam..mula2 feel weird la kan..best sangat ke game nie sampaikan dia main tak brenti2..

So bersemangat dengan PSP yang ada, my hubby (time tu lu jadik hubby lagik)..dia download la this game ::HaRvesT MooN : BoY & girl:: .


hehehe..sure orang tak caye yang aku layan game nie..tapi memang betol..dekat setahun da umo PSP nie..maka dekat setahun jugakla aku leka ngan game nie..meh aku citer sket pasal game yang aku layan sangat2 nie..

game nie ada dua karakter..satu boy & satu lagi girl..korang buleh letak nama sendiri la kat dorang nie..untuk girl aku da main & da abes pun..untuk boy version masih lagi sedang berjalan..hehehe..game nie simple je..korang kena jaga ladang yang terbiar..make profit drp ladang tu..selain sayur & buah-buahan, korang jugak boleh ada ayam, kambing biri2, lembu, kuda, lebah, ikan…hehehe..banyak lagi la..
Ladang yang da ditanam ngan sayur & buah-buahan..
Dalam kandang lembu…

Reban ayam yang da penuh..



Kandang kambing (skali ngan lembu)..

FYI, untuk girl version game nie akan abes bile korang berjaya kawen ngan salah sorang watak lelaki..tapi untuk boy version, game nie akan berterusan sampai korang da malas nak main lagi..untuk boy version, korang boleh kawen ngan watak perempuan (sorang je seumur idup) n leh dapat baby (sorang je seumur idup)..tapi baby tu akan kekal sebagai baby sampai abes game


Okey..ni la watak2 dalam HaRvesT MooN nie..
Bachelors: Doctor (Trent), Gray (Blacksmith), Rick (Poultry), Kai (Summer Seaside) and Cliff (Vineyard)
Bachelorettes: Mary (Library), Elli (Nurse), Popuri (Poultry) à Rick’s lil sis, Karen (Supermarket) and Ann (Doug’s Inn)

Disebabkan aku takdela pandai sangat main game nie..maka aku telah menjelajah internet untuk cari hints and cheats game nie..so its depend atas karakter pe yang korang pilih.. lau korang pilih boy version, leh amik hints & cheats kat BoY’s cHEaTs..lau korang men girl version, amik kat GirL’s cHeaTs..nie untuk memudahkan korang kenal watak2 and event yang akan berlangsung dalam game nie..

Ada banyak event dalam game nie..setiap musim ada event sendiri..korang boleh tengok dalam cheats tu la..game nie ada 4 musim – spring, summer, fall & winter..pada aku, fall yang paling best..nape..??main dulu baru tau..hehehehe
Nie masa tomato festival..kind of mini game la..korang kena baling org ngan tomato..sape kena dia kalah…Nie lak masa harvest festival..korang leh bawak ape je yang ada kat ladang korang n throw it dalam hot pot..

Yang nie lak dog race..korang akan diberi sekor anjing untuk dibela..(dalam game je k)..time winter ada dog race..lau anjing tu dilatih ngan baik, korang sure menang punye…

Dan banyak lagi la yang korang akan jumpa kalau korang main game nie..ok..just nak share ngan sumer..

1 comment:

Anonymous said...

xmacho la beb main cheat...hehhe

wHaT Do wE LoVe...???

OuR pReCioUs~!!!

How`s my pregnancy doing?