:: LoVe is in the air ::

oUr PRiDe aNd JoY

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

kLiK saYa uTk TaBuNg BaBy~!!!

:: am sorry all ::

:: am sorry all ::
masih lagi bersawang blog ni kan..lately sume post adalah yang AUTOPUBLISH sahaja..hehehe...sebab hari tu ada masa maka aku auto publishkan sahaja n3 yang ada..bolehla rajin terupdate..but i'll try harder after this ok..THANKS FOR COMING~!!!!!!!!

Tuesday, March 31, 2009

:: SpaGheTTi oLeo uDaNg ::

erm..tengah bosan memikirkan idea untuk n3 seterusnya..tengah2 menaip tetibe teringat pulak malam nie nak masak apa ek..??walaupun sebenarnya agak berkecil hati setelah dikritik oleh suami kali lepas, tapi minat yang satu nie pon susah nak tahan…bukan dikritik sebab masakan saya tak kena ngan selera dia, tapi dikritik sebab saya lambat nak mengemas dapur rumah selepas memasak…

alahai..yang satu nie memang kelemahan saya..saya mmg lambat nak mengemas balik dapur lepas memasak..bukanlah lambat sampai masuk 2,3 hari..lambat tu sampai kena kemas lepas makan atau pagi esok sebelum pegi keja…

haritu da masak spaghetti bolognaise..kali nie ingat nak buat spaghetti olio seafood pulak..hikhikhik..lapa la pulak perut yang tak diisi dari pagi nie..



nak masak nie senang je..nak saya bagi resipi..??boleh..marilah cuba beramai-ramai..(ops..gambar sekadar hiasan ek..??sebab saya tak pernah lagi wat olio spaghetti ni..inilah kali pertama nak mencuba..)

Bahan2nya:
spaghetti yg telah dicelur
2 sudu besar minyak zaitun
2-3 ulas bawang putih - dicincang
3-4 ekor udang sederhana besar
3-4 ekor isi kepah (Mussle)
Button mushroom (ikut suka)
2-3 potong capsicum hijau (potong dadu atau memanjang)
Kiub pati ayam/ikan bilis (jika suka)
cili padi (jika mahu pedas)
garam secukup rasa


Cara memasaknya:
Spaghetti direbus sehingga lembut (campur dgn sedikit minyak masak agar x melekat). Panaskan minyak zaitun dan tumis bawang putih yg telah dicincang. Hingga hampir kuning, terus masuk udang, mussle & pati ayam. Setelah udang kemerahan, masukkan pula capsicum dan button mushroom. Dan akhir sekali masukkan spaghetti dan kacau. Jangan lupa masukkan garam secukup rasa dan cili padi.

Siap dah pun..hehehe..dah macam kelas memasak pulak blog saya hari ini..yang penting itulah menu makan malam saya hari nie..erm..tak sabar nak balik keja ni…hehehehe…

4 comments:

bidadari cinta said...

haha...siap bagi resepi erk..k, kite try nnt..

yen yen said...

wah nampak sedap tuh..
balik rumah nak try la.

bvlgarigirl @ Arianna said...

sedapnyeee...mintak sepiring bolehhh?...=)

what a strange world... said...

bkn spaghetti bolognaise tu sos ngan daging yg dicincang ke? xtau plak ade seafood nyer bolognaise.. nmpk cam best jer =)

wHaT Do wE LoVe...???

OuR pReCioUs~!!!

How`s my pregnancy doing?