:: LoVe is in the air ::

oUr PRiDe aNd JoY

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

kLiK saYa uTk TaBuNg BaBy~!!!

:: am sorry all ::

:: am sorry all ::
masih lagi bersawang blog ni kan..lately sume post adalah yang AUTOPUBLISH sahaja..hehehe...sebab hari tu ada masa maka aku auto publishkan sahaja n3 yang ada..bolehla rajin terupdate..but i'll try harder after this ok..THANKS FOR COMING~!!!!!!!!

Thursday, January 15, 2009

.: aKu sKanDaL 1:.

"Aireen, saya sangat sukakan awak. Sejak pertama kali kita jumpa lagi."

Aireen memandang jejaka idamannya tanpa berkelip mata. Sungguh, itulah perkataan yang ditunggu-tunggu sedari dulu.

"Sudikah awak menjadi permaisuri di hati saya?"

Aireen mengedip-ngedipkan matanya, ala-ala manja. Belum sempat Aireen menjawab soalan prince charmingnya, dia terasa kesejukan yang amat sehingga mencengkam tulang. Selanjur itu, basahnya basah lenjun membuatkan dia membuka mata sepetnya luas-luas.

"Bangunla anak dara! Kata start keja ari ni."

Suara Tisya membuatkan Aireen terkulat-kulat mencari di manakah dirinya kini.

Akal logiknya mula berbicara. Dia akan memulakan kerja di sebuah syarikat rekahias hari ini. Dia perlu berada di sana pada jam 9.00 pagi. Serta-merta matanya bertambah besar apabila melihat jam loceng di sudut katil telah menunjukkan pukul 8.15 pagi.

"Tisya, nape tak kejutkan aku?"

Pukkk!!!

Aireen menggosok kepalanya yang sakit ditepuk Tisya.

"Sampai aku kena siram air baru nak bangun. Lagi nak kata aku tak nak kejutkan kau."

Terkocoh-kocoh Aireen bersiap untuk ke pejabatnya. Dalam itu, sempat lagi dia tersenyum mengingatkan prince charmingnya.

Dalam LRT ke pejabatnya, sempat Aireen berkira-kira apakah alasan yang patut diberikan sekiranya dia dimarahi akibat terlewat.

"Adoi..dahla first day keja. Napela prince charming tu nak datang malam tadi jugak. Malam semalam tak nak pulak dia datang."Aireen mengomel sambil menepuk-nepuk dahinya yang putih licin.

"Cik."

Serta-merta Aireen mengangkatkan muka.

'Eh mamat ni. Buat terkejut aku je.'omelnya dalam hati, namun sempat melempar senyuman nipis. Seketika matanya dibesarkan.

'Alamak. Sebijik muka prince charming dalam mimpi aku tadi.'

"Cik OK ke? dari tadi saya tengok cik tepuk-tepuk dahi. Pening ke?Saya ada panadol kalau cik nak."

Muka yang manis tadi terus bertukar masam. Aireen terus bangun tanpa mengendahkan lelaki tersebut.

'Sibuk jela dia ni.'desisnya.

Setibanya di stesen Sentral Kuala Lumpur, pantas Aireen mengatur langkah ke bangunan pejabatnya.

'Hai. Jauh betulla bangunan ni. Napela diorang ni tak buat je opis kat dalam stesen tadi. Kan senang."

Tiba-tiba dia teringat pada lelaki yang menegurnya sebentar tadi. Terbit rasa bersalahnya kerana bermuka masam pada 'Prince Charming'nya itu. namun sebentar sahaja rasa itu sempat singgah kerana fikirannya kini berpusat pada bangunan yang tersergam megah di hadapannya.


Dalam kelam-kabut, hari pertama Noor Aireen Adryanna bt Zharif Ismail berlalu dengan lancar di pejabat. dia dibawa berjumpa dengan semua staf dan Pengarah bagi setiap bahagian yang beroperasi di bawah naungan NusaDesign Sdn Bhd.

Dengan jawatan sebagai eksekutif perhubungan pelanggan, Aireen yakin dia boleh melangkah jauh. Lebih-lebih lagi dengan caranya yang memang disenangi ramai, pada hari pertama bekerja sahaja Aireen mudah bergaul dengan semua orang.

Satu sahaja yang masih mengganggu pemikiran Aireen. Pengarah Pemasaran yang masih belum ditemuinya. lebih-lebih lagi dia harus banyak bekerja bersamanya.

'Takpe, esok masih ada'desis hatinya sambil tersenyum.


Malam itu, sambil berehat menonton televisyen, riuh mulut Aireen bercerita mengenai hari pertama dia bekerja. Tisya yang mendengar hanya menambah sedikit sebanyak. Perbualan itu terhenti apabila deringan telefon Aireen menyanyikan lagu "Cinta antara kita".

"Amboi, belum angkat lagi dah senyum bukan main."

Aireen hanya senyum dengan usikan Tisya. Ah, mendengar lagu tersebut sudah cukup untuk Aireen mengetahui siapa pemanggilnya.

"Hello Ryana."

wHaT Do wE LoVe...???

OuR pReCioUs~!!!

How`s my pregnancy doing?