:: LoVe is in the air ::

oUr PRiDe aNd JoY

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

kLiK saYa uTk TaBuNg BaBy~!!!

:: am sorry all ::

:: am sorry all ::
masih lagi bersawang blog ni kan..lately sume post adalah yang AUTOPUBLISH sahaja..hehehe...sebab hari tu ada masa maka aku auto publishkan sahaja n3 yang ada..bolehla rajin terupdate..but i'll try harder after this ok..THANKS FOR COMING~!!!!!!!!

Wednesday, January 21, 2009

.: aKu sKanDaL 2:.

“Hello Ryana.”

Suara yang amat dirindui Aireen menerjah telinganya, membuahkan senyum di bibir yang semulajadi merah itu.

“Ariel.”

Kerinduan yang terlalu lama terpendam membuatkan lidahnya kelu menutur sebarang kata buat tunang yang tersayang.

“Hai sayang. Sayang Ariel buat ape tu? Ok ke keja arini?”

Selajur itu, pantas sahaja mulut Aireen bercerita. Daripada peristiwa disimbah air oleh Tisya sampailah kepada hal-hal yang berlaku di pejabatnya. Ariel yang mendengar sesekali mengusik Aireen sambil ketawa. Tisya yang turut tersenyum melihat gelagat Aireen bangun menuju ke dapur.

Shayril Isma Abdullah, seorang jurutera yang kini berkhidmat dengan Tretox Engineering Sdn Bhd sedang sibuk menguruskan projek baru yang menuntutnya pergi balik dari KL dan Jepun. Dengan ketinggian 177cm, berkulit sawo matang dipadankan dengan anak matanya yang berwarna coklat, jejaka ini mempunyai senyuman yang mampu menambat hati setiap wanita. Kaca matanya yang agak bergaya membuatkan dia begitu berketrampilan dengan jawatannya sebagai jurutera. Namun siapa sangka, hati sang jejaka persis model ini sudah terisi.

“Betul ke ni, Ariel?”

“Betulla. Sebulan lagi i balik. You ambil i kat airport boleh? Bolehlah kita keluar makan sama-sama. Lama sangat tak keluar dengan You.”

“Boleh Dear. Apa salahnya. Nanti you inform me detail ‘bout that ya?’

“Ok sayang. I have to go now, so I’ll call you later.”

Me too. Esok I kena pegi keja. Take care, Ariel.”

“You too, sweetheart. Sweet dreams.”

Selepas menjawab salam, Aireen memandang handphone sambil tersenyum. Agak tersentak bila bahunya ditepuk orang. Kelihatan Tisya tersenyum manis memandangnya.

Happy nampak?”

Aireen bersila menghadap Tisya yang kembali duduk di sisinya. Tisya yang sedang menghirup kopi tercengang,memandang kembali ke arah Aireen. Suasana menjadi sepi buat seketika. Hanya suara dari televisyen yang kedengaran, ditambah dengan keharuman aroma kopi dari cawan yang dipegang Tisya.

Seketika kemudian, berderai tawa keduanya.

“Kau ni apasal? Tetibe pandang aku macam tu. Kau nak kopi aku ke?”Tanya Tisya setelah tawanya reda.

“Ish. Tak naklah aku. Kang aku tak boleh tido pulak malam ni.”

“Dah tu?”

“Kau tu. Tersenyum-senyum tengok aku ngan Ariel. Carilah boyfriend sorang, Tisya. Aku rasa kau pulak yang lebih tersenyum daripada aku nanti.”

Riak muka Tisya berubah, agak keruh sedikit. Namun segera pula dia menyembunyikannya dengan meluahkan tawa yang agak dibuat-buat.

“Aku tak sesuai untuk itu, Aireen. Oklah, nice dreams Princess.”

Aireen terpinga-pinga dengan ulah Tisya. Namun rasa mengantuk yang bertamu mengheret kakinya melangkah ke bilik tidur. Meninggalkan persoalan tersebut tanpa jawapan.


MINGGU berikutnya menyaksikan perjalanan kerjaya Aireen yang kian mneyerlah. Dia semakin cekap menguruskan kerja-kerjanya. Hinggalah suatu hari, satu peristiwa menemukan dia dengan Pengarah Pemasaran yang ditunggu-tunggunya.

“Siapa yang handle this matter?”

Kuat suara itu melengking, menyentap tangkai hati setiap staf bahagian pemasaran NusaDesign Sdn Bhd. Seorang lelaki berbadan sasa, berkulit cerah dan berwajah tampan keluar dengan fail biru di tangannya. Ketampanannya tampak sirna dek bahang kemarahan yang menyala di wajahnya.

“Melissa. Awak tahu apa-apa pasal ni?”

Terangkat sedikit bahu Melissa yang sedang menaip apabila fail tersebut dihempaskan dengan kasar di atas mejanya.

“Encik Nik, fail tu CS Exec baru, cik Aireen yang handle.”tergagap-gagap Melissa menjawab.

Habis sahaja Melissa menarik nafas, Nik Adrean terus mengambil semula fail biru yang baru sahaja dihempaskan tadi dan melangkah pantas ke bahagian khidmat pelanggan. Dalam hatinya merengus kesal. Suasana yang tadinya senyap-sunyi menjadi riuh. Masing-masing meramalkan apakah yang akan berlaku kepada Eksekutif Khidmat Pelanggan yang baru sebulan bertugas itu.

Nik Adrean Nik Daniel realitinya adalah seorang mudah mesra dengan sesiapa sahaja. Dia juga seorang yang amat mudah tertawa. Namun personalitinya pantas berubah apabila melibatkan soal kerja. Lebih-lebih sekiranya terdapat kesilapan yang melibatkan nama baik syarikat seperti kali ini.

Di pejabatnya, Aireen baru sahaja selesai bermesyuarat dengan kumpulan kerjanya mengenai sambutan ulangtahun syarikat yang bakal diadakan tidak lama lagi. Langkah kaki mereka terhenti demi terpandangan sahaja Pengarah Pemasaran yang berdiri di hadapan meja Aireen, memegang fail berwarna biru dengan muka yang merah menyala.

“Tu kan Encik Nik, Pengarah Pemasaran.” Terdengar satu suara di sebelah Aireen.

“Eh, tu macam fail..”hati Aireen mula mengalunkan melodi yang kurang enak didengar.

Nik Adrean yang menunggu sedari tadi segera berpaling apabila menyedari beberapa orang kakitangan bahagian khidmat pelanggan berada di hadapannya.

“Aireen!”

1 comment:

bidadari cinta said...

aireen buat silap ape erk??x sbr nak tau..cpt sambung..

wHaT Do wE LoVe...???

OuR pReCioUs~!!!

How`s my pregnancy doing?