:: LoVe is in the air ::

oUr PRiDe aNd JoY

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

kLiK saYa uTk TaBuNg BaBy~!!!

:: am sorry all ::

:: am sorry all ::
masih lagi bersawang blog ni kan..lately sume post adalah yang AUTOPUBLISH sahaja..hehehe...sebab hari tu ada masa maka aku auto publishkan sahaja n3 yang ada..bolehla rajin terupdate..but i'll try harder after this ok..THANKS FOR COMING~!!!!!!!!

Sunday, March 6, 2011

SeRoNok...TaPi eMo...???

hello hello~

hari ahad yang agak memenatkan...yet fun...adalah sket-sket menda yang wat aku terasa jugak, tapi kenapa nak beratkan menda yang sedih kalau ada menda lain yang leh wat aku hepi kan..???hehehehe....*baby dok menendang-nendang lak...agaknya dia terasa kot mummy tengah melawan perasaan ni*...mummy okeyla, baby...

pagi tu...awal-awal da plan ngan encik Hasben...nak ajak dia keluar meronda-ronda...dan encik Hasben pun kata "okey~"...hehehehe....jadi, cepat-cepat la kemas umah, basuh baju, jemur baju, buang sampah sume...sebab lau lambat nanti lambat pulak nak keluar..kalau ikut perancangan banyak jugak tempat yang nak dituju ni...hehehe....sementara menunggu aku buat keja umah, encik Hasben pun sibuk membuat keja bisnes dia...^_^

akhirnya kami bergerak keluar bersama-sama...mesti kena makan dulu, baru ada tenaga nak berjalan kan...hehehe....*nom..nom...nom...*selesai makan, kitorang pun ke Kelana Jaya...niat nya nak pegi tengok kedai baby kat sana...MyBBStore...berpusing-pusing la jugak nak sampai ke situ...almaklumlah terlupa nak bawak peta..and tempat dia pun memang kat bangunan baru yang separuhnya masih ada lagi yang belum siap...hehehe....

sunyi je kedainya...agaknya sebab kedai baru, tempat baru kot...serba-salah je nak survey lama-lama...disebabkan itu, sekejap jela kitorang kat situ...dan barang yang dibeli pun cuma dua je..sekadar nak jaga ati tukang jaga kedai tu, dan balasan penat berpusing-pusing tadi...hehehe...sebenarnya banyak jugak barang menarik yang ditawarkan tapi sebab banyak jugak barang yang dah dibeli dan yang lain-lain tu memang ingat nak beli dekat-dekat nak bersalin, maka hanya men'survey' sahaja la...

beli wash cloth untuk si kecik...comey je..takmo beli yang cantik+berbunga-bunga sangat...yang plain macam ni pun da cukup menarik..kan..???
dan medela nipple cream untuk mummy...beli siap-siap sebab nak letak dalam beg...takut nanti terlupa *yang paling penting, nanti promotion da bes*

selepas itu, kami pun bergerak ke umah nenek encik Hasben..lama da tak datang melawat rasanya..mungkin last datang masa hari raya dulu...*hampeh kan...???*beronok-ronok kejap kat situ...walaupun ada saja orang-orang dengki yang suka menganggu kebahagiaan kami, namun aku diamkan saja demi keharmonian bersama...*eceh~ ayat pasrah tau ni*...

dah hahis berlepak-lepak kat situ, kitorang pun bergerak balik ke umah mak + ayah aku...dekat saja, tapi disebabkan selalu sangat kesuntukan masa tak dapatlah nak menziarah dorang ni selalu...sampai-sampai macam biasala, petang-petang macam tu dengan perut yang kenyang....encik Hasben pun memulakan misi untuk berlayar ke hujung dunia...pelayaran tu jadi agak menarik bila mak ngan ayah aku pun join skali naik sekapal...tinggalla aku ngan adik aku yang bongsu tu...sementara menunggu kapal-kapal berlabuh, aku layan jela komik CoNaN yang sememangnya menjadi pilihan sejak zaman-berzaman...
aku ngan adik aku yang no.3 tu memang gila komik..lagi-lagi CoNaN ni la..aku tengah kumpul duit untuk beli full collection of this comic...heheheh

sambungan khabar gumbira daripada entry hari Jumaat tu...hehehe...hari ni baru aku tau yang rupa-rupanya bulan ni turn aku dapat duit kutu...sesapa yang tak tau apa tu duit kutu, balik nanti tanya emak masing-masing ye...hehehe...alhamdulillah, satu lagi khabar gumbira...aku sendiri tak ingat sebenarnya..tetiap bulan bayar je...hehehe...so bertambahla simpanan si kecik hari ni...insya Allah boleh simpan untuk buat akikah ke apa nanti kan...

malam tu kitorang satu family keluar makan sama-sama...lama sangat da tak makan ramai-ramai...tapi empat orang adik-badik yang lain tak dapt join sebab masing-masing ada hal...takpela, len kali insya Allah ada lagi...lepas makan dan berborak-borak, barulah kitorang bergerak pulang ke umah tercinta...sampai umah cepat-cepat pegi angkat baju kat ampaian...*sila jangan contohi perangai ini ye semua*....

dan berakhirlah hari Ahad yang agak penat tapi quite fun...lebih fun kalau "orang itu" tak mengganggu keharmonian aku dan ecnik Hasben...oh ye, encik Hasben mungkin tidak merasakan apa-apa...tapi aku je yang lebih-lebih...almaklumla, isteri mana rasa seronok bila masa-masa yang sepatutnya diluangkan bersama tiba-tiba diganggu oleh pompuan lain yang sibuk nak bermesra-mesra dengan si suami kan..??*huh~!!!*kalau takde iman, takde sabar dalam diri aku, dah lama aku bunuh dia...huhuhuh...

No comments:

wHaT Do wE LoVe...???

OuR pReCioUs~!!!

How`s my pregnancy doing?